Mit tegyek, ha fogamzásgátló szedés alatt vérzésem jelentkezett?

Fogamzásgátló gyógyszer szedés alatt jelentkező vérzést közti vérzésnek, vagy áttöréses vérzésnek nevezzük.

Abban az esetben, ha fogamzásgátló szedés alatt vérzés jelentkezett, az alábbi lehetőségek vannak:

  • Amennyiben fogamzásgátló szedés mellett vérzészavar jelentkezik, az első feladat, hogy olvassa el a gyógyszer tájékoztatóját, abban sok hasznos tanácsot talál.
  • A fogamzásgátló gyógyszer csak orvosi ellenőrzés mellett szedhető, orvosnak kell felírni! Forduljon a gyógyszert felíró szakorvoshoz.
  • Amennyiben újonnan kezdett gyógyszerszedés első ciklusában (első hónapban) jelentkezik vérzés, akkor a gyógyszer folytatása javasolt. A gyógyszerszedés kezdetén előfordulhat vérzés. A gyógyszerszedés megkezdése után 3-6 hónappal nem elfogadható a vérzés. 
  • Amennyiben kevés vérzés jelentkezik (barna, vagy rózsaszín hüvelyváladék), abban az esetben a tablettaszedés folytatása javasolt.
  • Amennyiben menstruációhoz hasonló vérzés jelentkezik, abban az esetben a tablettaszedés abbahagyása javasolt, a szokásos egy hét szünet időtartamra, majd folytassa a következő levéllel a gyógyszer szedését.
  • Minden vérzészavar esetén forduljon szülész-nőgyógyász szakorvoshoz!

A vérzészavarról általánosságban itt tájékozódhat: Vérzészavar

További hasznos tanácsokat olvashat itt: Hogyan jelentkezzünk nőgyógyászati vizsgálatra?